Teoria Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
Decyzja Rady Wydziału Nauk Medycznych Mazowieckiej Uczelni Medycznej.
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że Rada Wydziału Nauk Medycznych Mazowieckiej Uczelni Medycznej oraz Rada Programowa CWRO podjęła decyzję, w wyniku której nie będzie realizowana rekrutacja na studia podyplomowe SI na rok akademicki 2019/2020 .
więcejOpis studiów
Studia przygotowują do samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej oraz prowadzenia pełnej diagnozy i terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej. Studenci zdobywają solidne podstawy teoretyczne z psychologii klinicznej, psychologii rozwoju, neuropsychologii, neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej.
Dla kogo są przeznaczone?
Studia przeznaczone sa dla absolwentów studiów magisterskich z kwalifikacjami pedagogicznymi (pedagogów, pedagogów specjalnych) oraz psychologów, lekarzy, fizjoterapeutów i logopedów, absolwentów studiów magisterskich z zakresu rehabilitacji, fizjoterapii, pielęgniarstwa. Wskazane jest posiadanie doświadczenia w pracy z młodszymi dziećmi.
Uwaga! Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na Rozporządzenie MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Poz. 1575). Zgodnie z nim, brak wykształcenia pedagogicznego uniemożliwia Państwu wykonywanie tej pracy w szkołach i przedszkolach.
Jakie kwalifikacje uzyskują absolwenci?
Absolwenci uzyskują pełne kwalifikacje do prowadzenia obserwacji klinicznej, diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej oraz do prowadzenia zajęć wspomagających rozwój dzieci i młodzieży z dysfunkcjami rozwojowymi.
Absolwenci otrzymują certyfikat terapeuty integracji sensorycznej oraz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wydziału Nauk Medycznych Mazowieckiej Uczelni Medycznej.
W związku z licznymi pytaniami na temat różnych sposobów (studia podyplomowe/kursy) uzyskania pełnych kwalifikacji do tego zawodu chcielibyśmy jednoznacznie wyjaśnić tę kwestię. Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym rozporządzeniem MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Poz. 1575). Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wymóg posiadania przygotowania pedagogicznego do wykonywania tego zawodu w szkole lub przedszkolu (§18, §19 i inne).
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 24 sierpnia 2017 r. http://dziennikustaw.gov.pl/du/2017/1575/1
Program ramowy
Ramowy program obejmuje: wybrane zagadnienia z psychologii rozwoju, psychologię kliniczną dziecka, wprowadzenie do neuropsychologii, psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi - warsztat, wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, funkcjonowanie OUN ze szczególnym uwzględnieniem centrów SI, bazowe systemy sensoryczne i ich wpływ na funcjonowanie człowieka, kliniczna obserwacja zaburzeń procesów integracji sensorycznej, diagnoza zaburzeń - testy SI, terapia: Johansena, Neuroflow, Tomatisa, Vojty, neurorozwojowe metody, ortoptyka, terapia dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi - bloki wykładów i ćwiczeń (autyzm, zespół Aspergera, ADHD, dysleksja, zespół Downa, zaburzenia rozwoju mowy, upośledzenie umysłowe, kruchość chromosomu X, mózgowe porażenie dziecięce), terapia ręki, SI, wprowadzenie do fizjoterapii praktycznej.
Studenci uczą się diagnozy i terapii w małych grupach z udziałem psychologa i fizjoterapeuty.
Kontakt
tel. kom. 506 067 364
Warszawa
ul. Woronicza 15 lok. 100 (przy stacji metra Wierzbno)
adres email: